14/5

Ja igår hände det inte så mycket på jobb. Jag hade 2 kunder så jag stängde lite tidigare.
Jag har börjat läsa en ny bok som handlar om en familj som utvandrar från Kurdistan till Sverige. Jag tycker det e superintressant att läsa om folks resor och deras första intryck av Sverige osv. Jag har stor respekt för dessa människor som flytt från sitt hem till sverige där allt e nytt, språk, människor, miljö osv.

När jag kom hem igår gjorde jag köttbullar. Nog de första köttbullarna i mitt liv. De blev supergoda! Dock inte runda men goda! Senare på kvällen gjorde jag en äpplepaj. Mest för att använda både mjölk och äpple innan det blev dåligt. Det e det nya med att bo själv. Man måste äta upp allt innan det blir dåligt också ;)
 
5 dagar kvar tills utställningen i Hässleholm. Vi har haft liiite problem med Doris vikt. Men enligt mamma har hon bantats och motionerats me och ska ha gått ner i vikt. Jag litar på henne och så hoppas jag att det inte kommer dra ner oss :) Mamma har även tränat lita på att gå och ställa henne. Doris e ju för det mesta en klippa och gör allt man ber henne om när man har godis så det ska gå bra!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0