Morfar och Dessie

Igår kom jag tillbaka till ön. Dessie hade följt med morfar hit redan i söndags. Mamma och jag har kommit överrens om att det e kanon bra att Dessie kan följa med morfar in till ven ibland. Morfar älskar det, Dessie älskar det, jag får träffa Dessie när jag e här, Doris och mamma kan träna i lugn och ro och Doris får lära sej klara sej själv. 
 
Igår när jag kom hit berättade morfar att Dessie hade varit jätte duktig. Morfar skulle hämta posten, som finns en bit bort från huset där alla brevlådor på gatan e samlade. Han platsade Dessie hemma på tomten och började gå. Dessie följde efter, så morfar platsade henne på exakt samma plats igen och där stannade hon. Hon satt kvar på exakt samma plats tills han kom tbx! Så duktigt. Jag e så stolt över båda hundarna just nu :)
 
Idag ska jag jobba en stund, till 3 ungefär. Det är molningt och tisdag så jag får nog inte så mycket att göra. Efter jobb ska jag och Dessie gå en lång runda över ön.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0