Måndag

Igår kväll kom Dessie och morfar tbx. Härligt med sällskap.
Idag efter jobb klippte jag klorna på Dessie vilket hon inte precis uppskattar. Vi tränar på att hon ska vara avslappnad. Jag håller i hennes tass och lägger kloklipparen mot tassens undersida. Så fort hon slutar rycka och slappnar av, släpper jag tassen och ger henne en liten massage på rumpan eller ryggen. Jag vill vända hela upplevelsen till något possitivt och mysigt. Vi har också smakat på ett nytt trick idag. Spinn sitter som det ska med bara komando utan teckning med handen, kanon! Idag provade vi med att balansera godis på nosen. Jag vet inte riktigt om det kommer bli så bra. Hon verkar inte tycka det e så kul. Om det berodde på att hon va väldigt varm eller att hon som sagt helt enkelt inte tycker det va kul vet jag inte. Jag ska prova några gånger till ikväll och se hur hon reagerar. Annars får vi hitta på ett annat trick. Ni kanske har några förslag? :)
 
Ikväll ska jag borta Dessies tänder också. Jag och mamma försöker göra det varje dag nu på henne för hon verkar ha någon slags infektion i tandköttet. Precis som på oss så kan de få det om man borstar för dåligt.
 
Ikväll ska jag gå och lägga mej i tid, jag e fortfarande slut efter helgens jobbande. Måste återhämta mej om jag ska orka jobba så mycket i sommar som jag lagt schema för. Jag har ju stora planer för vart mina pengar ska gå.. men det berättar jag inte förrän det e spikat och klart ;)
 
Puss och Kram på er!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0