Ja nu va det ett tag sedan

Som sagt så va det ett tag sedan nu. Jag ska försöka dra ihopa ett litet inlägg.

Jag har börjat kunna rida Shiny ordentligt nu efter vintervilan. Han går väldigt fint. Det känns som att han har längtat efter det lika mycket som jag. Jag tror att jag har tappat en del muskler i mage och ben och kondition. Är helt slut efter ridpassen. Så nästa vecka ska det börjas powerwalkas igen.

Jag har slutat jobba på pepino nu. Så nu är jag ledig en hel månad, skönt!

Hundarna mår bra! Jag har precis köpt en fin hundbur till de som vi ska ha med på utställningar. Så nu har vi haft burträning de senaste dagarna. Båda hundarna sköter sej kanon. Dessie har lite svårare för det än Doris, men blir snart bra!

Jag har bestämt mej för att inte starta någon tävling med dessie denna säsongen heller. Det fungerar inte. Jag kan inte starta henne när jag inte kommer kunna träna regelbundet pga jobbet på ven. Det får vänta till nästa år.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0