Uteritt

Idag fick jobbet snabbt. Jag mockade först ena stallet sen hjälptes jag och Alice åt med det andra. När vi va klara bjöd Sara oss på fika sen tog jag tåget hem.

När jag kom hem bytte jag om och drog vidare mot nästa stall. Både Shiny och jag har väldigt mycket träningsvärk så det blev en skrittrunda. Han skrittade på bra och lugnt på väg ut och hela tiden från stallet. När vi sen skulle vända blev han halvt galen! Han hoppade fram och travade i sidled. Jag kunde inte få honom att skritta. Vi lixom trav-piaff-studsade fram. Så himla roligt. Jag älskar när hästar e pigga men kontrollerbara! Jag e så van vid ponnysar som bara tar bettet och sticker och inte lyssnar. Shiny lyssnar men e pigg och hoppig lixom. Jag skrattade åt honom hela tiden :)

Imorgon tror jag att det blir konditionsträning för vår del. Spännande!

Hundarna blev lite ompysslade idag. De fick klorna klippta och tänderna borstade!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0