Torsdag

Shiny har gått och blivit skadad. Han har antagligen trampat sej själv med nån av broddarna. Ett litet sår ovanför hoven som måste hållas rent och snyggt så det inte blir något mer av det. Jag och Sabina kom överrens om att han kan få stå denna veckan så att såret får läka ordentligt i lugn och ro.
 
Dessie och Doris e hos mamma (jag e hos pappa) så jag har inte så mycket update om de. Dessie kommer till mej imorgon om, inget ändras, så vi får lite kvalitetstid. Jag funderar på att trimma henne då hon ser förjävlig ut rent ut sagt (så förjävlig som lilla söta Dessie kan se ut(; ). Hon fäller en del så jag ska se om det e dax. Jag brukar vänta tills mycket av pälsen trillar själv så att det ska bli så behagligt som möjligt för henne!
 
På jobb rullar det på. Två hästar som stått skadade en tid ska nu sättas igång. Det känns lite risky då den ena har stått i ett halv år och båda har väääldigt mycket överskottsenergi. De får lite lugnande innan vi ger oss ut så att de inte ska riskera att dra upp nån skada. Vi red på de igår och idag gick vi med de. De ska bara gå i ca 10 min nu sen ska det succesivt ökas. Det e tur att de får lite lugnande för även med det så blir det lite hopp och studs. Allt e ju så läskigt...
Nu till helgen kommer tre nya hästar, spännande.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0