Pålsjöskog

Igår trimmade jag Dessie, hon blev grymme snygg! Det va helt rätt att göra det. Pälsen satt löst och hon hade hunnit få bra med underpäls. Dessie blev piggare och det kändes som att hon tyckte det va skönt att bli av med all päls. Hon blir så liten! Ser ut som en valp igen. Dessutom ser hon bättre ut i hullet än jag trodde. Jag kände på henne för att se hur hon hade det med underhudsfett och så. När vi va hos veterinären sist så fick vi en tillsägelse om att hon va en aning för tjock så vi drog ner lite på maten. Nu trodde jag nästan att hon va lite för smal, men när jag plockat all päls såg hon riktigt bra ut. Lagom rund och fin! Skönt att slippa ordna med det 😊
Dessie går nu med dubbla täcken ute i kylan och det verkar hon inte ha något emot. Hon ska gå med det ett bra tag till sen får vi se om hon kan gå utan fleecetäcket som hon har under vintertäcket. Men sålänge det e runt -7 och det blåser så blir det två täcken!

Idag va vi ute i pålsjöskog, dessie, jag och pojkvännen. Dessie tyckte det va så härligt att få springa runt bland snö och löv. Vi gick nog där iaf en timma, härligt! Det va väldigt kallt men soligt och fint. Nu har dessie legat och sovit sedan vi kom hem 😊 fina hund ❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0