Nytt år, nya tag!

Jaha då va det år 2013!
Nya tag, nya mål.

Jag har några saker jag hoppas på ska hända detta året. Jag ska tävla med dessie, maila olika hundcoacher/ hundpsykologer och fråga om jag kan får praktisera, flytta hemifrån och skaffa fast jobb. Det är de sakerna som jag prioriterar först. Jag skulle vilja köpa en hund också. En norfolkterrier. Jag kommer inte ta med mej dessie när jag flyttat hemifrån. Anledningen e väl mest att hon absolut inte tycker om att vara själv hemma och hon e inte riktigt som jag vill att en hund ska vara. Det handlar bara om små detaljer. Mamma vill dessutom ha båda hundarna och jag känner att det kanske är bäst så. Jag älskar Dessie mest på planeten och jag kommer självklart inte sluta att umgås med henne. Tävla och träna henne kommer jag såklart också fortsätta med, det tycker vi ju om båda två så varför sluta?
Jag har planerat massa för den nya hunden som jag inte har hittat än och som inte kommer till mej förrän tidigast hösten 2013. Jag ska inte gå ut med allt för mycket kommer säkert ändras men det ska vara en hane, okastrerad. Jag ska ställa ut honom och kanske träna lite Agility beroende på hur stor han e. Svårt att hoppa med så korta ben som norfolkterriern har. Han ska heta Denis.
Jag kan få lite dåligt samvete för dessie ibland om jag köper en ny hund, men jag vet att hon kommer få det super bra! Gå långa rundor med mamma och Doris och mina syskon. Om jag kommer ge henne den tiden jag brukar ge henne när vi tränar och så! Så det kommer bli ungefär som vanligt förutom att jag inte bor med henne.

Ja det e väl typ det som 2013 förhoppningsvis ska bjuda på! Men vi får se hur allt blir! Jag ska inte hoppas på nått för mycket, då kanske man blir besviken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0