Duktig vovve och mycket snö

Det har kommit en hel del snö här nere i skåne i helgen! Jag och Dessie njuter i fulla drag!
 
I fredags hade jag och Dessie lite ensam tid. Vi va ute i snön och tittade på tv sen gick vi och la oss ganska tidigt. Skönt!
I lördags förmiddag gick vi till N och gjorde väldigt goda semlor! åh det e sååå gott och sååå onyttigt ;) Sen blev de filmmys hela kvällen tills klockan var alldeles för mycket!
 
Idag åkte jag och Dessie till hfrk och tittade på hopptävlingar. Det va ett tag sen jag va borta på min före detta skola och ännu längre sen jag tittade på hästhoppning! Dessie tyckte att allt detta va hemskt kul. Massa folk snabba hästar och spänd uppspelt stämning. Hon blev helt till sej och gnällde och skakade. Jag va tvungen att ha henne nere på golvet så att hon inte skulle se något. Då lugnade hon sig efter ett tag och kunde komma upp på bänken och titta en stund lite då och då. Vi va nere i stallet också och tittade på skolhästarna. Dessie tycker det är lite läskigt med hundar men det tycker jag är bra. Då håller hon lagom avstånd och hamnar därmed inte i vägen. Men idag pussades hon tom med en häst. Haha de va så söta. Dessie vågade sej precis fram :)
 
Jag har haft dessie lös i princip hela helgen och hon e sååå duktig. Hon bryr sej inte om andra hundar utan traskar förbi utan att bry sej speciellt mycket om de. Hon lyssnar fint och gör som jag sejer 99% av gångerna. Jag blir så glad när jag har henne själv för då märker jag hur mycket hon faktiskt kan och hur bra och lätt hon e att ha med sig överallt! Det är väldigt viktigt för mej att en hund ska fungera i de flesta lägena. Fina, fina dessie!
 
Här e två bilder jag tog förra veckan i snön. Han inte ta fler för sen stack Doris och kameran dog! Haha det va drama den eftermiddagen. Men det kan vi kanske ta en annan gång! Allt slutade lyckligt iallafall! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0