Debut!

Jag har inte bloggar på länge men har helt enkelt inte haft lust.

I torsdags va jag och dessie och pappa på klubbtävling. Vi var där för att titta men min tränare övertygade mej att starta i nybörjarklassen. Jag gick med på det efter ett tag. Egentligen är nybörjarklassen alldeles för lätt för mej och dessie men det va bra att vi startade det så jag fick känna på hur det kändes. Vi mötte en hund och vi vann :) men som sagt det va lite för lätt :)
Nu när jag har fått in foten i tävlingsvärlden ska jag försöka bli lite bättra på att anmäla mej till klubbtävlingarna.

I söndags tränade jag för Lotta. Jag har tappat massor och det gick slutspelet i början. Dessie är duktig och gör som jag sejer men jag e inte alltid så bra på att vara tydlig och jag blir ofta förvirrad över vart jag ska. Men som sagt i slutet lossnade det. Vi fick lite grepp om vad det e vi behöver träna på. Jag måste träna på att ha banan och tänka mycket blindbyten. Eftersom dessie inte är den som drar mest och har mest fart så måste jag alltid springa och vara steget före henne. Dessie och jag behöver träna på slalomen, "framm" och balansehinderna.
Lotta hjälpte mej att hitta en ny taktik på att träna slalomen. Jag ska försöka göra det till en mer rolig sak och göra henne mer positiv på slalom. Det gav effekt så fort Lotta provade det med dessie, så det känns bra!
Så nu är servars träna träna träna. Jag och mamma ska ut på klubben och träna imorgon. Efter några veckor tänkte jag kolla av med Lotta igen.

Det va allt för nu! Vi hörs!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0