Mysigt värre

Igår va jag och pappa ute med dessie i pålsjöskog. Det va jätte mysigt. Det va länge sen jag såg dessie så lycklig. Hon sprang runt lös i skogen. Hon tog långa rundor ut bland träd och löv. Jag blir så glad när hon är glad. Jag kan inte sluta le lixom. Hon älskade löven. När hon hade kissat och skulle sprätta va det precis som att hon sprätte lite extra bara för att löven yrde så. Underbara hund!

Vi träffade en väääldigt söt norfolkterrier. Han va ett år och hade nog aldrig varit utan koppel innan. Jag släppte dessie först sen släppte de honom. Dessie sprang runt som en dåre och noffen stod först bara stilla precis som att va?! Ska jag springa?! Själv?! Men sen hängde han på. Han hade mycket kortare ben än dessie så han hann inte riktigt med i de djupa täcket av löv. Det såg jätte roligt ut. När vi gick vidare sen kunde jag Inge sluta seja hur söt han va. Han va sååå söt, som en levande nalle Björn. Jag ska se om jag kan fixa en bild på honom sen för jag hade kameran med mej och hann nog klippa någon bild. Helt klart en hundras jag ska ha i framtiden!

Idag har jag ridit tillsammans med Gabbi för shinys ägare. Riktigt givande och kul! Min syster va med och klippte några foton. Blev inte jätte många för ljuset va inte det bästa.
Jag har en hel del saker att träna på nu efter träningen. Det känns bra, nu har jag lite mer motivation och idéer till min ridning!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0