Lång dag med mycket hästar

Dagen har känts extremt lång! Imorse körde jag till gården igen och fodrade, släppte ut, mockade osv. Det e faktiskt väldigt skönt att gå runder där och pyssla. Jag va dessutom på väldigt gott humör eftersom det e fredag. Några höstar fick komma in igen när jag va färdigmockad och sen körde jag hem för att ta helg.
Jag sov i två timmar sen bar det av till nästa stall. Jag fick då börja med att ta in alla hästar. Sen mockade jag och fixade där också. Det e väääldigt stor skillnad på att fixa till 20 hästar och fixa till en, det tar ingen tid och är lätt som en pannkaka ;)
Shiny borstades och jag borstade lite på gabbis söta häst åsså för Gabbi hade inte stallet idag.
Shiny och jag kom inte helt överrens idag. Han har stått två dagar och va riktigt pigg. Han protesterade nästan varje gång jag bad honom om något och så sparkade han bakut när det blev jobbigt och han inte fick springa iväg. Lite kul, lite mer irriterande! Men han va fin ändå. Jag blir på väldigt bra humör när jag sitter på hästryggen, det e värsta terapin ;)

Nu ska jag snart sova och jag tänker sova länge imorgon! (Kommer antagligen inte kunna det bara för det..)

En bild på katten Hans som satt och tittade på mej när jag mockade. Han följde efter mej när jag mockade alla boxar i det ena stallet :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0