Slagsmål

Doris har ju blivit äldre och är snart könsmogen. Detta betyder att hon utmanar dessie mer och mer om rangordningen. Vid flera olika tillfällen har de rykt ihop bl.a. vid de tillfällena när jag kastar en leksak till de utomhus. Dessie har länge behövt sätta Doris på plats och det har gått ganska lätt för henne, men nu har Doris börjat säga emot. Jag tror nog fortfarande att dessie är högst i rang men det kommer bli tuffare och tuffare för dessie att hålla det. Frågan är om hon kommer klara det.
När de ryker ihop låter det som att de ska ha ihjäl varandra. Men det biter sällan hårt och ingen av de har någonsin skadats av detta. De hävdar bara sin plats och det tycker jag man ska låta de göra så länge ingen kommer till skada och så länge det inte händer hela tiden. Jag vet att det kommer hända oftare sen och jag kommer självklart tillrättavisa de om det spårar ur. Jag har redan börjat säga till dessie vid vissa tillfällen tex när de får godis. Hon kan nämligen få för sig att bli lite tjurig då. Men hon är lätt att korrigera så det inte hinner bli något av det. Men vi får se. Änsålänge tror jag att det fortfarande spelar väldigt stor roll att dessie är äldst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0