Det rullar på

Dessie är helt bra i sina ögon nu. Skönt!

Idag ska vi ut till klubben och träna lite. Jag ska dra med min lillebror som ska träna Doris och jag ska träna dessie lite. Det blir mest lite repetition för dessies del och Doris ska vi nog försöka gå genom tunnlar tror jag. Mamma e snäll som kör oss ut och hon ska nog ta lite bilder också. Vi kommer inte träna så länge för hundarna kommer bli ganska trötta i huvudet och det är ganska varmt. Det ska bli jättekul, hoppas att både jag och dessie kan hålla humöret uppe :)

Nästa vecka går jag bara i skolan på måndag och på torsdag e det bal. Detta betyder att jag kommer ägna mej ganska mycket åt hundarna :) kanske inte träna så mycket men gå på utflykter och sånt:) vi får se hur mycket vi kan träna för jag vill inte åka ut dit med två hundar. Det blir lite väl jobbigt och Doris har inte lärt sig vara hemma själv än. Inte för att jag tror att det är några problem men det e lite snällare att öva lite först innan vi bara lämnar henne i några timmar. Så det ska också göras.
Det e skönt att ha de och pyssla med på dagarna när man är ledig för jag har inte så mycket annat att göra.

Inatt va mamma hundvakt till en liten valp. Det e grannen som har en valp och hon jobbar natt så vi ställer upp ibland :) han e en liten papillionbebis :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0