Annorlunda

Jag har tänkt lite på det jag skrev i det förra inlägget om slagsmål. Om jag hade haft hundarna själv hade det nog varit på ett annat sätt. Jag hade inte accepterat att hundarna satte varandra på plats. Jag ska vara ledaren och de har ingen anledning att sätta varandra på plats.
Det e svårt att uppnå det när inte alla i familjen är konsekventa. Det är helt okej att man inte vill uppnå samma mål och om inte alla vill och tycker som jag så kan jag inte heller uppnå det när inte alla e konsekventa.

Alla har olika mål med sin hundar och man får bara det man kämpar för och det man sätter som mål. Att dela hund med någon är svårt när man inte har samma mål. Det e mycket jag skulle vilja ha annorlunda. Jag får helt enkelt vänta tills jag flyttar hemifrån och skaffar egna hundar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0