Det brinner

Mamma ringde mej när jag va i skolan och berättade att det brunnit i lägenheten när hundarna var själva hemma. Det hade börjat brinna på spisen och det var antagligen Doris som råkat sätta igång en platta. Hon brukar nämligen stå vid spisen och hoppa. Hela fläkten är uppbränd och lägenheten är full med sot. Hundarna var helt svarta när jag kom hem för att hämta de.
Det va grannflickan som hade hört brandlarmet och luktat röken och ringt till 112. Utan henne hade hundarna antagligen brunnit inne, eller iallafall dött av röken.
Brandmännen bröt sig in i lägenheten. När de va inne hittade de bara ena hunden, grannflickan sa då att vi har två hundar så brandmännen gick tillbaka in och hittade den andra. Jag vet inte vilken ordning de hittade de i. Hundarna fick sitta hos ambulanssjukvårdarna medans man släckte lägenheten.

Dessie och Doris mår efter omständigheterna bra. De fick bada, äta och dricka när vi kom hem till pappa. Sen lekte de som tusan och sprang runt i hela lägenheten sen slocknade båda två på soffan. Jag ska hålla koll på de ett par dagar för att se så de inte får några andningsvårigheter eftersom de kan komma flera dagar efter olyckan. Båda två kommer antagligen att få följa med mig till skolan imorgon. Jag hoppas att jag får låna pappas bil så de kan sitta där hela dagen så jag kan kolla till de lite då och då.

Jag kan inte hjälpa att tänka på vad som kunde ha hänt. Riktigt obehagligt.. Tänk om ingen märkt att det brann..

Det är ganska sjukt åsså för bara några dagar innan satte vi in en brandvarnare. Tänk om vi inte gjort det. Då hade grannflickan kanske inte hört eller märkt att det brann..

Tur att det gick bra tillslut iaf!



Kommentarer
Lena

Vilken tur i oturen. Inte kan flickorna sitta hela dagen i bilen med tanke på kyla, värme eller det värsta av allt de kan bli stulna.

De kan väl vara hos mamma på jobbet istället. Vi kan turas om att passa dem :) Du vet vi gillar små fyrbenta där. Det är ju bara p- möte hela förmiddagen.

Lena

2012-03-05 @ 19:11:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0