Ven

Nu har jag och systeryster hamnat på Ven igen. Resan hit gick bra. Vi hade väldigt mycket packning och undrade länge hur vi skulle lyckas ta oss av båten och på bussen själva. Morfar kunde ju hjälpa oss på båten. Som tur va hittade morfar någon han kände i Landskrona som va snälla och tog en del av vår packning (det tyngsta) i deras bil. Jag fick åka med de till kyrkbacken när vi va på Ven och visa de vart packningen skulle. Syster fick ta resten på bussen eftersom bilen var full.
Väl framme släpade vi upp packningen till huset och tittade på vårt rum som vi skulle sova i. Morfar har varit en ängel och fixa nya sängar till oss. Förra sommaren sov vi i en bäddsoffa som va trång och hård. Nu kommer vi sova gott hela sommaren :) När vi kollat läget gick vi en liten runda på hamnen, som vi alltid gör. När vi kom in lagade vi god mat och kröp ner i soffan och kollade på en film. 

Nu sitter jag här i huset själv medans syster är på jobb. Det är hennes första jobbdag. Eftersom det inte har borjat komma så mycket turister än så behöver de inte mig på jobb än. Jag ska ner där i eftermiddag och höra med de när jag ska jobba och berätta att jag e här :)

Nu ska jag ut och njuta lite av solen. Den har äntligen kommit fram ur molnen och man vet aldrig hur länge den tänker stanna!

Just det jag har inte fått igång routern så jag kan inte använda min dator än. Det betyder att inga nya bilder kommer upp förrän jag kan använda min dator. 

Hejsålänge! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0