Var är sommaren?

Regnet bara öser ner hela tiden.. Vad är det här för sommar?
 
Jag har jobbat hela dagen idag. Fick jobba lite själv och stänga själv. Det gick bra tycker jag. Det kom inte så mycket kunder eftersom vädret var så dåligt så det fanns inte så mycket som kunde gå snett. Jag ska jobba fram till fredag sen har jag 4 dagar ledigt-skönt! på fredag har jag jobbat 8 dagar i streck, men vad gör man inte för pengarna. Jag har fått mitt schema så jag har lite bättre koll på hur mycket jag ska jobba. Men bara för att jag e ledig betyder inte det att jag är ledig. Om det är en fin dag och jag är ledig kanske jag ska hjälpa till på restaurang Ella eller om det är riktigt fint väder måste vi vara tre i fiskboden så då får jag jobba några timmar mitt på dagen. Så det kanske inte blir så mycket ledigt ändå.. Vi får se.. Allt beror på vädret :) Jag kommer förmodligen inte kunna lämna ön heller eftersom jag kan behövas när det blir fint väder. Så folk får komma till mej istället :)
 
Idag har jag och syster bott här i en vecka, men det känns som typ tre veckor. Tiden går såååå långsamt. Det kanske går fortare när det blir finare väder och mer att göra.Jag hoppas det iallafall.
 
Jag har gjort en sak som jag jätte gärna vill skriva om men jag ska inte göra det. Varje gång jag har gjort nått som kanske händer som är jätte kul och jag berättar det så brukar det gå åt helvete. Så jag skriver detta röriga istället så får ni gissa eller nått :) Jag hoppas och håller iallafall alla tummar jag har på att det kommer gå igenom :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0