Snart e vovvarna här!

Idag har det varit en nästan perfekt sommardag! Jag och syster har solat och syster har badat. Synd att det inte är varmare i vattnet för då hade jag åsså badat. Vi har ätit glass och bara tagit det lugnt. Oh, ja jag måste berätta vad som hände idag. Jag och syster var ute på stenkistan och åt glass. Stenkistan är en vågbrytare som vi brukar bada ifrån. Iallafall så satt vi där och åt åsså kommer familjen svan fram till oss, familjen består av en pappa,en mamma och en unge. När de kom nära ställde vi oss upp eftersom svanar kan vara väldigt farliga. Men jag tyckte att det såg ut som att de bara hade fredliga avsikter, de ville ju bara ha glassen. Så jag böjde mej ner till pappa svan och sträckte fram glassen. Han tittade på den läääänge och sträkte sej sakta upp mot den. När han va på armlängs avstånd öppnade han munnen för att ta glasspinnen. Då släppte jag den för jag kände inte att jag ville offra mina fingrar. Jag har aldrig varit så nära en svan nånsin! Mitt hjärta dunkade i 190. Haha jag har inga problem med att vara med en aggresiv hund men när det gäller hungriga svanar då blir jag nervös ;)
 
Nu sitter jag och väntar på att mamma och hundarna ska komma. Jag tror att jag och syster tar en runda på hamnen för att fördriva tiden lite. Jag ska nog ta och fota lite till. Förhoppningsvis fixar Hasse internet till min dator ikväll eller under dagen imorgon så att jag kan börja ladda upp bilder :)
 
Puss&Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0