nya tag

Nu har jag fått en ny dator, kameran fungerar som den ska och skolan är slut. Jag tar studenten på fredag och ser verkligen fram emot det, men samtidigt är det äskigt. Man har haft skolan hela livet och nu tar det bara slut. Men det ska bli skönt. Detta betyder förhoppningsvis att jag har mer tid och möjlighet att blogga.

Jag hade tänkt lägga min lediga tid nu fram till jag ska flytta till ven och jobba på att träna hundarna. Men såklart har dessie börjat löpa så någon träning kommer det inte att bli. Dessie blir så tjurig när hon löper så det är lixom inte lönt. Jag tränade slalom med Dessie och Doris några dagar innan Dessie började löpa och det gick super. Jag har trappat ner till 6 pinnar med Dessie igen. Jag känner att vi lika bra kan backa lite och göra det ordentligt från grunden. Efter 2-3 ggr med koppel tog hon alla 6 pinnar utan problem! Hejja Dessie!
Doris började förstå det efter ett par gånger med koppel och jag tror att hon kommer lära sig snabbt.

Jag drog med min bror och hundarna ut till kluppen där vi lärde Doris att ta två hinder på rad och provade däcket. Dessie och jag repeterade mest allt och hittade självklart ett nytt problem. Hon hoppar över hela kontaktfältet på vägen ner från A:et. Kontaktfältet på A:et är är nog närmare 90cm långt och jag trodde ärligt talat inte att hon skulle klara hoppa över hela det. Menmen det är nara att jobba på det :)

Häromdagen var det studentbal. Bal är väl inte roligt igentligen men det kändes väldigt speciellt att få klä upp sig och gå på röda mattan osv. Det var helt klart värt det och jag hade garanterat ångrat mig om jag inte gått dit :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0