olika syn på hundar

Nu ska jag skriva om något som gör mig väldigt upprörd. Inget av det jag skriver är menat som rasistiskt eller kränkande!
De sensate gångerna som jag och Dessie varit på fastlandet och åkt buss, tåg och varit på stan har jag sett barn med utlänsk härkomst bete sej illa mot min hund mitt framför ögonen på mej. Det har varit barn i 8-10 års åldern som har har spottat och räckt tungan åt Dessie framför mej. De har tittat på mej och sen gjort det om och om igen. 
 
Jag tycker att det är helt okej att ha olika syn på saker och ting och tycka bra om och illa om olika djur osv men då håller man det för sej själv! Att vuxna mmänniskor lär sina barn vad som är rätt och fel enligt de själva är en sak. Men att låta barn hävda detta genom att vara kränkande mot folk är inte okej. Visst det är bara en hund men det känns väldigt taskigt mot mej som ägare när någon gör dumma saker mot min hund, även om inte hon märker speciellt mycket. Dessutom så har dessa barnens föräldrar valt att flytta hit till Sverige och Sverige är ett land där det är väldigt vanligt med hundar som husdjur. Man kanske borde hålla igen lite med vad man tycker. 
 
Men som sagt jag menar inget rasistiskt med detta jag hade blivit precis lika upprörd om det varit en svensk som hade gjort det. 
 
När detta hände sist satt barnets mamma precis brevid och såg vad som hände. Jag hade stor lust att seja ifrån, eller helt ärligt få Dessie att skälla på honom, men då hade det ju självklart blivit fart på mamman och jag hade fått skulden sen.
Vad hade ni gjort? Har ni varit med om detta?
Tacksam för svar!
 
Doris på bild
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0