Hundbur

Jag satt och tittade i en hund tidning där hemma häromdagen, jag tror det va hund sport eller något liknande.
En bra hundbur är ett måste för mig om man har bil. Det är inget jag har i nuläget eftersom jag inte har någon bil än. Just nu åker hundarna löst i bilen när jag väl har bil. Jag tycker inte det är så bra med hundar löst i bilen. För det första kan de störa den som kör och för det andra kan de skada sig ganska rejält om man krockar. I en krock hade hundarna flygit fram i framrutan eller kanske tilloch med flygit fram i den som sitter där baks nacke. En hund eller ett föremål som flyger fram så i en krocka väger flera 100 kg och kan orsaka allvarliga skador på sig själv och med passagerare. Mina hundar är väldigt lugna och duktiga i bilen men allt kan ju hända!
 
Hur som helst så hittade jag burar som jag blev lite sugen på. De är tillverkade i pulverlackerat aluminium och har flera hål längst upp på alla fyra sidorna. Detta gör att buren är ganska mörk och skuggad vilket gör att hunden kännder sig trygg. Alla grythundarna trivs bäst och vilar helst i trånga mörka och svala utrymmen och jag tror även att de flesta hundar över lag trivs i skuggade svala utrymmen. Buren är gjord i en tyst konstruktion vilket gör att både hunden och du som förare/passagerare slipper skrammel och störande/stressande ljud.
 
Buren är lätt att flytta och man kan ha den i hemmet, i bilen och med på tävlingar.
Vid en olycka eller en nödsituation finns det en enkel evakueringkonstruktion på baksidan. Man kan helt enkelt ta av hela bakstycket och vika ner det. Detta tyckte jag var ett plus eftersom jag är väldigt nojjig över att hundarna skulle bli fastklämda i bilen. Risken finns ju att man inte kan öppna buren om den är lite tillknycklad efter tillexempel en krock men med denna lösningen är chansen större att man får upp buren.
 
Här är länken men buren!
http://www.hundbur.se/hundbur.asp
Buren frammifrån öppen och stängd.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0