bästa resepartner

Igår va jag i Helsingborg på äventyr med Dessie. Vi åkte båt, buss och tåg hela dagen. Först åkte vi hen till Gabbi och Dessie lekte med deras hund Sammy och en katt som heter murre :) Dessie fick vara där medans jag och Gabbi körde ut till vår gamla praktikplats. Gabbi skulle börja jobba där till hösten men eftersom hon lyckligtvis kom in på högskolan så åkte vi ut där för att meddela det och fråga om jag kunde ta över jobbet istället. Allt gick lysande och jag är härmed anställd på Stuteri Pepino from september! Superkul!
 
På tåget tillbaka till Helsingborg från Gabbi somnade Dessie. Hon var helt slut och reagerade knapt när jag reste mej upp och sa att vi skulle gå, lilla vovven <3 
Efter kvällsmat hos pappa och en tur ner till gröningen åkte vi tillbaka till ön. 
 
Dessie är så himla lätt att ha med sig när man åke till olika ställen. Hon är lugn, lycklig och bli knappt rädd för något. Hon anpassar sej väldigt snabbt till nya situationer och är väldigt lugn i sej själv. Hon lägger sej snabt ner när vi ska vänta på något även om det händer mycket runt omkring med folk osv.
 
Helt okej dag, nytt jobb och trött och glad hund :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0