Valpar

Jag va inne och hälsade på grannarnas valpar innan. De växer så det knakar.

Jag har lite delade meningar med det här med valpar. Det finns så mycket hundar som har blivit lämnade av sina ägare och som ofta behöver avlivas. Jag tycker att man ska dra ner på avlandet och koncentrera sig på att hundar ska få bra varaktiga hem.

Samtidigt så har jag en önskan att få en hund till som dessie. Alltså en blandras borderterrier- norfolkterrier. Det är en ovanlig blandning och eftersom vi har en borderterrier hemma så kanske det går att ordna. Jag säger ju emot mig lite när jag tänker så, men eftersom jag tänker behålla minst en valp själv isåfall så vet jag att de får ett bra hem.

Det är ju faktiskt skillnad på att ta valpar och ta valpar. Det finns ju de som korsar hur som helst eller bara tar valpar för att få pengar. När de då inte får sålt sina valpar skänker de ofta bor de.

Jag menar absolut inte att alla som föder upp är oansvariga. Jag menar bara att jag tycker att man ska koncentrera sig på hundarna som redan finns istället för att bidra till ett "överflöd". Men jag tycker att man kan ta valpar om man tänker behålla någon själv och inte bara föder upp för pengar.

Missförstå mig rätt och tyck gärna till. Är det rätt att föda upp hur som helst?


Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0