Träning

Träningen med dessie igår kändes rörig. Jag tänkte inte igenom var jag skulle springa utan vi bara körde. Dessie tyckte ifs att det var kul men det kändes rörigt för mej.
Vi gjorde en bana på 20 hinder. Den var ganska lätt faktiskt. Det ingick ett slalom så klart och det går inte alls nu. Hon har glömt hela grejen. Hon sättet sig bara ner och glor på mej som att hon inte förstår nått alls. När vi har bråkat klart och fortsätter så klabbar det på däcket. Hon brukar inte ha problem med det, men det känns precis som att hon tjurar ihopa sig och tramsar. Nästa gång vi körde hoppade vi över slalomen och bara sprang förbi och fungerade allt.

Så min plan framåt är att skaffa ett slalom så småningom. Förhoppningsvis kan jag låna grannens slalom så länge. Vi ska träna järnet hemma och inte göra slalom på träningen i en bana. Kanske någon enstaka gång ensamt.
Jag hoppas att det kommer lossna snabbt. Men det tror jag nog att det kommer göra. Min plan va att vi skulle börja tävla till våren men det kommer inte gå om vi inte fixar slalomen.

Hur som helst så är det viktigaste att dessie har kul hela tiden annars är det inte lönt att försöka för då har hon inget driv. Vi har fått upp farten på henne nu och det vill jag inte förstöra genom att bråka med henne på banan om något hon inte förstår.

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0