Superträning

Träningen gick super. Men dessie va som jag trodde, helt övertaggad. Hon lyssnade för det mesta men ibland slog det slint i hennes huvud. Hon stack till några andra hundar två gånger, inte okej!
Övningarna var jätte bra. Mycket hopp och svängar men också lite raksträckor där vi kunde gasa på lite :)
Hon hoppar nästan allt jag pekar på så svängar, hopp och tunnlar fungerar super. Slalom fungerar inte speciellt bra. Vi e inte synkade. Jag litar inte på henne så jag förstör hennes försök. Det va en gång när hon kom rätt in och då blev jag så förvånad att jag stannat till och då förstörde jag det.
Jag fick också reda på att hon hoppar av väldigt tidigt i slutet på balansen. Alltså missar hon nästan hela kontaktfältet. Hon hoppar ofta av på sidan och det får hon inte heller. Så det måste vi jobba på. Jag måste antagligen gå tbx till grunden på balansen och öva på bara kontaktfältet. Men om man vill bli bra får man jobba för det :)

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0