Regn, regn och regn

Idag har det vara regnat hela dagen och mina och dessies planer gick i kras. Jag tänkte låna grannens slalom så vi kunde träna ordentligt på det men det har vi ingen lust med när det regnar såhär. Man blir bara kall och blöt.
Det blir ingen träning för oss på två veckor nu. Imorgon ska alla tre grupper träna samtidigt och varken jag eller dessie tycker att det är speciellt bra. Vi blir helt slut i huvudet av alla hundar som skäller och det blir väldigt lång väntan hela tiden. Känns helt enkelt inte lönt att åka dit. Nästa söndag ska jag till Göteborg horse show med skolan. Vi är borta från 6 på morgonen till 2 på natten så då hinner vi inte med någon träning. Jag ska däremot köpa ett fint halsband till dessie där uppe. Jag hade tänkt köpa ett halvstryp som hon kan ha på sig på träningarna. Hon drar mycket där och jag vill att hon ska göra det (i lagom
Mängd) just för att jag ska försöka behålla trycket i henne när vi är där. Annars är risken om hon drar mycket att jag antingen får säga till henne väldigt mycket , och där med tar bort hennes driv lite, eller att hon tuppar av pga syrebrist. Inget av det vill vi så klart ska hända så jag ska som sagt köpa ett halvstryp.

Igår var det underbart väder. Det tyckte både jag och hundarna. Solen sken och fåglarna kvittrade. Vi satte oss på en bänk och solade ett tag och det verkade som att det uppskattades. Det kändes som att båren är påväg och jag hoppas att det håller i sig. Trots regnet idag så är det iallafall behaglig temperatur :)

Idag blir det en filmdag för dessie och mig. Hoppas ni också får en mysig lördag:)

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0