En tänkomare

Igår när jag var ute och gick såg jag en tant gå med sin papillonliknande hund. När hunden plötlsigt började springa och kopplet tog slut började ägaren småspringa efter precis som att hon blev ivägdragen av världens största hund.
Varför gör man så? Det är inte första gången jag ser det hända. Det är ju inte speciellt svårt att hålla en så liten hund. Är det för att man är rädd att hålla emot. Man kanske tänker det där klassiska "jag vill inte göra min hund illa". Eller tänker man "min hund vill gå dit så då får den det".

När man låter sin hund göra som den vill kan det eskalera till ett agressivt och dominant beteende. Jag säger inte att det alltid gör det men det händer ofta. Väldigt ofta med de små hundarna. Jag tror att det beror på att många inte vill göra de illa eller låter de bestämma själv eftersom de är så små och söta.

Skriv gärna vad ni tror om detta. Hade varit kul att höra fler människors åsikter :)

Puss&Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0