Vinterdvala

På vintern och hösten blir det lätt så att man tappar suget av att röra sig och att göra nått överhuvudtaget. Förr satt jag bara hemma och åt massa och gjorde ingenting. Nu har det blivit lite ändring. För det första jobbar jag ju på förmiddagarna så jag rör ju på men mer än innan. Jag har också fått upp ångan för att baka. Jag har ju bakat som en tokstolle under julen och flera veckor innan det. Jag äter sällan upp det själv, det e lixom själva bakandet och resutatet som e det roliga. 
Jag har kommit på en sak till som är mysigt att ägna sig åt på hösten och vintern när det e så mörkt och tråkigt. man kan möblera om på sitt rum och göra det riktigt mysigt. Jag har ju inte flyttat hemifrån än så jag får nöja mig med att fixa med mitt rum ;)
 
Så idag ska jag ägna mej åt mitt rum. Jag ska flytta lite möbler, sätta upp lite tavlor och ränsa ur min byrrå med kläder som jag inte använder! Perfekt att göra nu inför sommaren när massa nytt ska inhandlas!
 
Träningen av hundarna har ju legat på is eftersom det har varit snö, is och slask om vartannat och det e rent av livsfarligt att träna i. både jag och hunnden slår oss illa om vi halkar och trillar. Snart när när det blir lite roligare väder så drar vi igång igen!
 
Att fotografera e inte så kul heller. Det ska vara soligt och antingen bar torr mark eller mycket vit snö! Så det får också bli senare. 
 
Den här årstiden gäller det helt enkelt att leta fram de där sakerna att göra inne som man inte vil göra när det är fint väder ute!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0