quickfinder

Quickfinder är definitivt något jag ska införskaffa när pengar finns till (vilket det inte gör nu några veckor innan studenten).

Quickfinder är ett snabbt och enkelt sätt att klippa klorna på vovven med. Den har en sorts sensor som känner av när man är för nära pulpan. Den har tre lampor, en grön, en gul och en röd. Den gröna betyder att det är okej att klippa, den gula betyder att man är nära pulpan och den röda lyser när det inte är säkert att klippa.

Detta gör det inte bara lättare att klippa utan hjälper en själv att slappna av. Många ägare som ska klippa klorna på sina hundar, inklusive jag, kan bli liten spänd. Det leder till att hunden tycker det är en obehaglig situation och det hela kan bli en kamp. Man vet ju aldrig 100% säkert att man inte klipper i pulpan eller att hunden kommer sitta stilla när man klipper av. Jag har nämligen varit med om att Dessie har ryckt precis när jag klippt av och jag har då råkat klippa i pulpan. Med en quickfinder kan man snabbt hitta en säker marginal till pulpan och snabbt klippa av. Det blir smidigare och tryggare för både hund och ägare.

Jag hittade tipset om quickfindern på arkenzoo.se







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0