Naturbegåvning

Lukas och jag va ute och tränade hundarna innan idag. Doris kan typ bara sitt stanna hit och ligg så när det gäller kontakten så får vi börja om från början. Lukas tränade henne och som jag har vetat innan så är han en riktig naturbegåvning! Han visade för Doris att när hon tittade på hans ansikte trillade det ner en köttbulle ;) sen visade han henne hur hon skulle sitta vid hans vänstra sid med ögonkontakt. Det va lite svårare att förstå. Det krävs lite mer övning men det kommer snart från både mamma och Lukas :)

Dessie va jätte rolig att jobba med. Hon va med nästan hela tiden även när Doris va på vift och sprang brevid oss. Dessies kontakt är mycket bättre än den varit på ett tag och hon blir otålig när jag stod och förklara för Lukas hur han skulle göra. Hon gnäller så fort hon inte har en uppgift och det är super. Hon är glad och då blir jag glad och då går allt bättre. Jag tror definitivt att det blir en lydnadsträning hos Petra Staaf i vinter.

Puss@Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0