Blir besviken

Jag och mamma va precis ute med hundarna. Jag gick Med Dessie och hon gick med Doris. Efter ett tag mötte vi en stor rottweiler. Det va en kvinna med barnvagn som gick med den. Både jag och mamma har mött den innan och vi vet att kvinnan har haft lite problem med den hunden. En
Bit innan försökte Dessie lägga sig precis om hon brukar. Jag satte henne upp och sen gick vi vidare. Hon drog väldigt mycket och när vi va nästan bredvid dom skulle jag dra bak Dessie och då sträcktes kopplet. I samma ögonblick hoppade hon mot hunden och skällde och morrade aggressivt.. Rottweilern skällde och hoppade och Doris som redan va förbi gick också igång. Jag tog tag i dessie och la henne på marken i undergivet läge.

Sånt här knäcker mig totalt. Dessie har alltid varit lite känslig för andra hundar som har varit lite aggressiva eller lite för dominanta men hon reagerar sällan såhär starkt. Jag har olika teorier på
Varför jag tror att hon gör så. Hon ska snart löpa och på det så har hon lilla Doris att skydda. Men oavsett vilket så ska hon inte bete sig på det sättet. Jag får helt enkelt vara mer konsekvent och strama åt gränserna när hon är så här.
Det är absolut inte okej och det är definitivt något jag kommer träna på när vi är ute!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0