Äntligen gick det bra!

I förmiddags trimmade jag Doris. Med tanke på att det var andra gången tyckte jag att det funkade bra. Hon har jätte mycket svart päls på sidorna som jag vill ha bort så jag plockade på ena sidan. Vi tröttnade efter en sida så jag får ta andra sidan och låren imorgon.

Sen var det dax för klorna. Jag va ganska orolig för hur det skulle gå. Mamma Fick hålla dessie och jag klippte. I början kämpade hon ganska rejält men eftersom vi var noga med att släppa efter så fort hon slutade kämpa emot, lärde hon sig ganska fort att det va mycket mer behagligt om hon bara stod stilla. En enorm tyngd lyftes från mina axlar. Det va så otroligt skönt att det fungerade. Jag behöver heller Inte ta så mycket varje gång. Det räcker att jag tar lite i taget det är viktigare att det går bra varje gång. Om klorna skulle bli för långa kan jag gå till "hund&katt" igen så hjälper de mig. Jag har Lixom inte så stor press på mig längre vilket är helt underbart!
Kloklippningen med Doris går änsålänge bra. Jag hoppas att det fortsätter så också.

Puss&Kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0