Mycket på en dag

Dagen har spenderats på hästkrematoriet, ponnysm och djursjukhuset. Morgonen var väldigt givande. Hästkrematoriet var inte alls som jag hade väntat mig. Det va faktiskt hur konstigt det än låter lite mysigt. Där va ett kontor och ett rum med askan i olika urnor som skulle hämtad av ägare. Sen va det en hall typ eller stort rum kanske man kan säga, med en stor ungn, en stor kyl med plats för 9 hästar tror jag det var och en avspärrad hall där själva avlivningen sker. Jag trodde det skulle vara jobbigare att vara där men det var rätt okej. Sålänge man inte får höra hela historien Om hur ledsen ägaren va eller vad det var för häst osv. Han berättade om en gammal familjehäst som skulle bort och barnen i familjen hade ritat teckningar och sånt. Man får en klump i halsen.. Där var rent och fint och luktade inte mer än om man skulle elda i spisen. Jag tyckte att det va ett bra studiebesök och jag fick ut mycket av det tyckte jag :)

Sen tittade vi lite på ponnysm det va sådär kul. En del är duktiga men en del rider inte speciellt bra. Det är mest slit och drag i hästens mun.

På djursjukhuset hände det inte så mycket. Tog lite blodprov gick med lite hästar osv.

Sen va det hem äta och åka till agilitykursen.

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0