Debut

I går var det Doris första träningsdag.  Dessie fick följa med så vi stod och tittade på.
Doris skötte sig super. Hon är fortfarande väldigt omogen men hon är ju trots allt bara 5 månader. Hon gör allt för godis och blir frustrerad när hon inte förstår. Inkallningarna sitter som en smäck, även med andra hundar runt om. Kontakten sittande sitter, de har inte börjat träna på kontakt när de går. Ligga har hon lite svårt med.
Dessie och jag stod i kanten och tittade på för det mesta men vi tränade lite också. Det var precis som att Dessie blev lite irriterad för att hon inte fick träna. Hon kände igen Petras röst och blev helt till sig när Petra kom fram för att hälsa.

Jag blev lite sugen på att träna lydnad igen till vintern men jag tror inte att jag ska det. Agility handlar så mycket om att få hunden att fokusera frammåt och klara sig lite mer själv. Lydnaden är mer tålamodskrävande från min sida men handlar ju såklart också mycket om kontakt. Jag menar kanske inte att man inte kan göra båda men om jag har fastnat på agilityn och vill fokusera på den så blir det nog lite jobbigare att bli ännu mer noga med kontakten. Dessie tycker om både och, hon gillar ju att få jobba alltid så för hennes del gör det inget. Det finns ingen mening med att träna något som man inte tycker riktigt så mycket om. Vi kommer lyckas bättre om vi gör något som båda tycker om.

Jag är helt öppen för att prova nya saker. Jag skulle jättegärna prova gryt eller spår. Men allt beror på pengar. Om pengar finns och det blir läge ska jag definitivt prova :) Men just nu fokuserar vi på agility :D



Puss&Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0