Dagens träning

Idag kändes allt mycket bättre men när jag tittar på filmerna ser jag bara ut som en fjolla som springer runt och viftar på armarna. Haha här är vi negativa. Jag ska försöka berätta vad vi gjorde idag:)

Vi hade en lång bana att träna på som innehöll tunnlar, hopp, slalom, däcket och säcken. Den såg riktigt rolig ut och jag blev riktigt sugen på att köra den. Där var också en övning med två hopp och vippen mellan. Vi använde inte hoppen utan koncentrerade oss mest på vippen. Hon har skaffat sig en dålig vana att hoppa av vippen på sidan när den börjar gå ner. Den försöker vi öva bort såklart.
En övning gick ut på att göra framförbyten plus en tunnel. Den gick väl bättre än förra gången iallafall men hon sökte inte tunnlen som hon brukar utan vände och sprang ut igen. Men jag tror mycket att det berodde på att hon var väldigt trött i huvudet för plus dessa övningarna så var doris med och satt och skällde och där va en borderterrier till som också skällde mycket och var på vift ett antal gånger och störde. Jag kan ju säg att det ekipaget med den borderterriern var inte mitt favorit ekipage för dagen..

Vi provade med att få igång dessie på en leksak istället och det gick super, men hon drog alldeles för mycket på slalomen och hoppade över pinnar. Så på slalomen får jag ibland gå över till godis eller koppelslalom igen.
Men vi klarade allt idag vilket jag är väldigt nöjd med. Vi satte banan, slalomen både i och utanför banan, vippen och några framförbyten.

Jag är ganska irriterad på de som inte har respekt för andra på träningen och lämnar plats när man vet att ens hund springer iväg ofta. Det finns hundar som reagerar ganska starkt på att andra hundar springer fram. Dessa personerna har dessutom sagt detta högt och tränaren pratade om detta i början och bad de att samarbeta lite. Alltså när den ena släpper håller den andra osv. Jag tycker att man borde visa lite mer respekt för det..

Doris skötte sig bra för att vara första gången:) mamma kunde träna stanna sitt och sånt samtidigt som jag och de andra tränade vilket jag tycker är väldigt imponerande:) skällandet är en övningssak men om man inte vill ha en skällande hund sen får man ta tag i detta nu!

Jag ska titta igenom filmerna imorgon igen och se om det är något man vågar visa;)

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0