min stjärna

Träningen i torsdags var den bästa på länge. Vi gjorde roliga saker, men bäst av allt var att vi satte slalom med 12 pinnar :D
Jag har inte så mycket mer att säga än att Dessie är min stjärna. Filmerna får berätta resten. En bild säger ju mer än 1000 ord :)

Här går det hyffsat. Dessie är på g kanske lite för mycket ibland eftersom hon drar iväg en gång. Men man kan inte få allt. Hindret i mitten va vårt största problem. Eller ja mitt största problem. Jag kom inte riktigt på hur jag skulle göra. Men det lossnade senare och då flöt det på som det skulle. Det är lite irriterande att se sig själv irra runder när jag sitter här och vet precis hur jag borde göra ;)

 

Som ni ser så ställer mitten hindret till det även här. Jag tror att jag förstökte göra att blindbyte. Men det blev slarvigt och fungerade inte alls. Jag måste göra ett framförbyte där. Bakombyte kommer aldrig vara det optimala för oss eftersom jag hela tiden måste vara steget före henne så vi inte tappar farten.

 


Här är en annan bana som bla innehåller slalom med 12 pinnar. Jag var lite skeptisk till det eftersom vi aldrig har kört med 12 pinnar. Så när vi satte det blev jag så glad att glömde jag resten av banan och det blev hel knas. Hon gjorde sig inte illa när jag råkade trampa på henne!
Jag insåg också att för att ha någon chans på slalomen så var jag tvungen att bromsa henne annars hade hon bara sprungit förbi.


Denna filmen är nästan fläckfri. Min tränare sa att jag skulle prova låta henne gå mer frammåt in i slalomen. Men det funkade inte uton som jag sa innan så sprang hon förbi.



Det var nog allt för nu. Hoppas ni orkar titta igenom alla filmerna :)

Puss&Kram


Kommentarer
jonte

fan va duktig hon e <3<3<3<3 ;-)

2012-01-16 @ 22:04:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0