Helt galet..

Jag var ute och gick en power wakl runda med Doris. Hon behöver göra av med massa energi. Allt gick bra och hon skötte sig som en ängel. Jag använder retriverkopplet på henne när jag e ute med henne så att jag kan korrigera utan att göra henne illa.

När vi var på väg tillbaka mötte vi en kvinna som var ute med sin hund och sin kompis. När vi kom närmare såg jag att hunden väldigt gärna ville hälsa och samtidigt sa ägaren: "nej inte skälla nu, du får inte". Ägaren gick fram till en stolpe och var beredd på att klamra sig fast. Jag blev lite nervös men jag såg att hunden bara var nyfiken så jag och Doris traskade lugnt förbi. När vi var förbi utbrast ägaren "va duktig du va!"

Jag har aldrig sett någon bete sig så i verkligheten, bara på tv. Problemen känns läskigt nära och det kliar i mina fingrar efter att få hjälpa till. Men istället lägger jag på ett förstående leende och traskar förbi. Det är sorgligt med tanke på att ägaren antagligen blir nervös så fort hon ser en hund som kommer mot de. Vad ska folk som går förbi tro när hon klänger sig fast vid en stolpe och sejer till hunden att inte bitas. Snacka om att hunden blir missförstådd..!

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0