All julstress ät slut

Nu är all julstress över och jag tänkte ge er en liten hunduppdateting :)

Förra veckan, i onsdags för att vara exakt, ringde min agilitytränare till mej och fråga om jag ville gå med i "söndagsgruppen". Söndagsgruppen är en grupp som tränar varje söndag från den första januari. Eftersom man inte kan träna ute så kan man gå med i den gruppen och få träna i ridhuset för en liten avgift. I höstas fick jag hörs om gruppen men då var den redan full dessutom trodde jag inte att jag och dessie var tillräckligt duktiga. Nu var det en av medlemmarna som hade hoppat av och då fick min tränare, som heter Lotta, för sig att ringa mig. Vilket jag naturligtvis är väldigt glad för. Jag trodde som sagt inte alls att jag och dessie e tillräckligt duktiga. Jag undrar också varför hon ringde mig av alla. Jag försöker intala mig att hon måste se att vi har kapaciteten att fortsätta uppåt, men jag har ganska svårt att tänka så höga tankar om mig själv ;) men det är bara att ta åt sig och leva på det ett tag.
Alltså ska jag och dessie börja träna den första januari. Gruppen har ingen tränare men alla i gruppen är så pass duktiga att jag kan få tips och råd av de.

Jag har ingen film som jag vill visa från förra träningen för det kändes inte alls bra. Vi gjorde en bana på 19 hinder med en del kluriga svängar. Uppe på det var jag och dessie inte jätte taggade så det gick sådär. Lotta konstaterade att dessie är lite så att hon kan ibland och när hon vill. Jag måste prata med henne och alltid springa före henne och va på henne med rösten för att hon ska springa på ordentligt. Så vår träning beror verkligen helt på dagsformen. Fast så är det för de flesta, men det hänger väldigt mycket på mej, hon är inte så självgående.

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0