Rubrik saknas

Helgen gick i ett naffs!
I fredags slappade jag hela kvällen med N. Kan väl kanske inte riktigt påstå att jag va så social då jag somnade i soffan vid 10, haha!

I lördags va det stallet som gällde. Lilla Julia 8år ( mammas killes dotter) följde med. Vi hjälptes åt att mocka och fixa, borstade häst och pratade lite säkerhet. Hon är ju inte så jättemedveten om säkerheten, men man va kanske inte det i den åldern ;)
Jag red först Shiny. Det låg en del kramsnö på banan men marken va mjuk och styltorna trillade av snabbt om man travade. Han gick jätte fint. Va mjuk och fin i båda sidor och lyhörd. Fin mjuk galopp. Tror det e lite nyttigt med sånt underlag då han verkligen bar upp sej och galopperade med hela kroppen. Mamma va med och tog lite bilder! :)
Sen va det lilla Julias tur. Hon va tuff och odödlig som man som sagt va då ;) upp på den stora hästen, tag tag i tyglarna helt rätt. Satt väldigt fint och lyssnade på vad jag sa. Hon red ganska själv i skritten jag gick en liten bit ifrån. Sen ville hon trava åsså. Jag började med att hålla i Shiny när vi travade men såg snabbt att hon hade kol på läget. Hon red lätt fint, fina händer och kunde styra och stanna hyfsat själv. Shiny e ju en ängel. Han bara travade på och sprang där hon styrde. Hon hade svårt att hålla igång i traven eftersom hennes ben precis räckte nedanför sadeln. Men sålänge jag sprang så sprang han. Åh fina hästen!

Idag va jag också i stallet. Sissi va med och fick sitta lite på honom efter jag hade ridit klart. Han va väldigt fin idag också! Kul! Där e en hel del att jobba på med galoppen. Tur att det e det jag tycker bäst om att jobba med! :)

Nu e jag helt slutkörd. Va på en helt okej fest i lärdes natt också. Fick äntligen dansa lite!! Skönt va det. Tänk va lite musik kan göra för humöret!

Här kommer lite bilder från stallet i lördags. Ni kan nog räkna ut vem som e Julia :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0