Hässleholm

Nu har jag äntligen fått tummarna ur och anmält Doris till utställningen i Hässleholm! Jag ska ställa henne i unghundsklassen den 19e maj. Sen e tanken att hon ska ställas på Sofiero i öppenklass. Detta ska bli riktigt spännande. Sist vi ställde henne blev hon tvåa och bättre än sin syster. Hon fick fin kritik. Jag har en liten liten känsla av att det kommer gå helt okej bra!

Idag va jag i stallet tidigt. Mysigt väder, soligt och skönt. Jag var helt själv där vilket också faktiskt va skönt. Fick rensa huvudet lite. Red en liten stund. Jobbade honom i skritt och trav. Fokuserade på att han inte skulle "dyka" i formen. Han tyckte det va riktigt jobbigt. Lite motsträvig i början men i mellan åt va han riktigt duktig. Han har tappat en del muskler och kondition. Jag har gjort upp en plan på vad vi ska göra de kommande passen så det blir bra! Brukar ha lite dåligt med motivation för vad jag ska göra när jag rider men på nått sätt e det kanske lättare när man får börja om lite från början.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0