Första träningen

Första träningen får betyg: sådär. Jag har en del att jobba på själv.
Vi övade på framförnyten och på en bana. Framförbyten går inte så bra. Jag tar ner armen och är allmänt förvirrad och osäker på vart jag själv ska ta vägen. Dessie kan och förstår vad min arm betyder men jag fattar inte att hon fattar så jag är inte tydlig nog och tar ner armen hela tiden istället. Hon kan men inte jag. Banan satt fint men min tränare Lotta sa att jag skulle göra ett framförbyte istället för ett bakombyte som jag själv vill göra. Det hängde upp sig totalt och jag klarade helt enkelt inte av att göra bytet på det viset. Jag blev frustrerad för om det inte sitter perfekt skiter jag i det, jag ger upp helt enkelt. Då ger dessie också upp och det är jobbigt att ta sig ur..
Vi har ett problem till och det är att dessie tappar engagemanget helt. Hon kan det men hon är inte så taggad som hon behöver vara. Vi ska prova lite olika metoder med godis och leksaker för att hitta det som får igång henne bäst.
Även om det inte går så bra hela tiden så är det väldigt kul. Jag ska da med mamma och Doris ut på klubben i helgen så ska jag slipa lite mer på min armtecknik. Lotta sa också att vi kan börja med Doris redan nu. Man får inte börja hoppa med de förrän de är runt ett år gammla men man kan börja träna grunderna som tunnel och slalom tex. Jag hoppas att mamma också kommer fastna för agility men om hon inte gör det kommer jag träna Doris i det istället :)

Om mamma har bil nästa gång ska jag ta med henne och Doris så Doris får vänja sig vid klimatet, stämningen och de andra hundarna.

Hur som helst är jag nöjd med träningen. Det va ju trots allt väldigt länge sen vi tränade sist. Denna gången ska jag försöka hålla i träningen lite bättre jag jobbade ju faktiskt hela sommaren så det va ju lite svårt att hålla igång det..

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0